söndag 4 mars 2012

Vilken natt

Det började med att Alwa vaknade cirka varannan timme efter läggdags igår. Jag trodde att det var att hon drömde mardrömmar, men så var inte fallet. Hon började snora och hade svårt att andas min lilla tjej.
Hon vaknade lika ofta under hela natten och bara skrek. Det enda som fungerade relativt bra var att sova på mig. Sammanlagt kanske vi fick 2-3 timmars sömn i natt. Men min fina sambo tog Alwa på morgonen så jag fick sova lite till.

På morgonen sen så gjorde hon i från sig väldigt många gånger, så vi förstod nu att det var en kombo av magknip och förkylning. Tyckte så synd om henne när hon vaknade och bara skrek. Samtidigt som man hoppades på att det bara var en dröm pga att man var så trött och utmattad.

Så nu hoppas vi på en bättre natt med lite mer sömn.

Just nu sitter vi hos Martina och Mikael. Vi skulle egentligen bara hit på fika men slutade med att vi även beställde hämtmat. Och i skrivande stund ligger Alwa i vagnen på altanen och sover. Smidigt med babyvakt.

Hoppas ni haft en bra helg?

4 kommentarer:

  1. sv: Full fart! Hihi.. allt ska upptäckas nu. Ja, de är riktigt duktiga på att lära sig, kämpa och inte ge upp! Kram

    Men usch vilken natt... hoppas hon mår bättre nu!

    SvaraRadera
  2. Fy, stackars! Det är så jobbigt med sjuka barn. Vet inte vad det är med Junie, hon har lixom bara feber, inget annat. Imorse visade tempen 38,1.

    Ja mössan (båda killarnas mössor) har jag sytt själv.
    Hoppas ni har en fin dag.

    SvaraRadera
  3. Samma här! Olle mår inget vidare alls. Hoppas de kryar på sig snart. Kram

    SvaraRadera
  4. Vi har haft en jättebra helg!! Har ju varit hos familjen i Karlskoga och haft det hur bra som helst. :)Ett bra avslut innan sambon åkte kan man säga.

    Men stackars Er... det är det värsta det där när dom är snuviga och sover dåligt! :( Hoppas det snart blir bättre!

    Kram

    SvaraRadera