onsdag 14 mars 2012

Separationsångest?

Har inte bloggat på några dagar och det betor på att jag inte känt för det. Kämpar fortfarande med nätterna. Alwa fortsätter att vakna minst 5 gånger och det tar på krafterna.
Vet inte vad som gör att hon vaknar hela tiden? Tänder på gång, förkylning, separationsångest? Läste på en barnsida att separationsångesten kommer vid 7-9 månader.

När lillan vaknar ska vi åka till Södra Vi och fika hos Martina. Ska bli trevligt och skönt att komma hemifrån lite. Sen ska vi åka och köpa ett parasoll/paraply till Alwas vagn.

I kväll blir det HOMEPARTY. Man kanske hittar något vårfint till huset.

Hoppas ni har en trevlig lill-lördag?

4 kommentarer:

  1. Blogglusten försvinner ibland. Speciellt när man inte har ork!
    Vi finns kvar!
    Hoppar ni har en trevlig dag!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag är också kvar och tar också pause ibland när tankar och bokstäver inte vill komma ut... Hoppas snart du får sova igen! Vad roligt med homeparty, jag missade ett för ett tag sedan. Virpanna är mitt mellan namn tror jag! Om det är samma så finns det två lyktor som är jättefina att ha både växter och ljus i med läderhandtag. Ojojoj vad jag skulle vilja ha dem hihihi

    SvaraRadera
  3. sv: Vi har visat samma tecken varje gång vi säger det ordet. Som t.ex. vatten. Så varje gång hon skulle dricka så frågade vi: "Vill du ha vatten?" och gjorde samtidigt tecknet för vatten. Samma sak med hund, och alla andra ord som man väljer att teckna till! :) Är ju lite svårt att skriva hur man gör. Men finns lite info på internet... bl.a. denna sida; http://www.teckna.se/
    Finns böcker att låna på biblioteket också, med enkla tecken.

    Ja, det är lite roligt att de faktiskt kan mer än man tror... :)

    SvaraRadera
  4. SV: Tack :)
    Hennes t-shirt är från H&M, volanglegginsen är från Lindex och dregglisen från Kappahl :)

    Kram!

    SvaraRadera