lördag 1 september 2012

UTMATTAD MOR OCH DOTTER

Alwa sover sedan länge i våran säng. Väldigt ovanligt då hon annars bara kan somna i sin egna. Men idag ville hon mysa med mamma innan hon skulle somna. Är så härligt när de gosar in sig nära i famnen och slumrar in mot bröstet.

Det tar på krafterna att resa. Varken jag, Stefan eller Alwa har sovit så bra det senaste dygnet. Vi lämnade A hos sin farmor och farfar idag på dagen så jag och S kunde få sova en stund och göra en del bestyr.
Alwa somnade i vagnen på väg hem. Skulle väcka henne runt 17.30 men fick en ledsen dotter så jag gick och la henne igen. Får se hur natten artar sig då hon somnade så tidigt.

Får se hur lång tid det tar innan man kommer tillbaka till rutinerna igen. Men har två veckor på oss innan inskolning på förskolan börjar.
Läste Emma Josefines inlägg om man säger dagis eller förskola. Jag säger nog dagis för förskola låter så stoet. Är Alwa redan så stor så hon ska börja i förskolan? Nej va?

Hoppas ni har en trevlig lördag. Min består av häng i soffan och melodikrysset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar