måndag 10 september 2012

FRISK OCH EN DAG UTAN MÅSTEN

Vakande pigg och utvilad då Alwa gav mig sovmorgon till 08.30 efter att ha fått välling av sin pappa vid 06.30.

Har inget alls planerat idag. Visst är sådana dagar sköna i bland?

Men jag började dagen med att vika och sortera all tvätt som vi lagt på hög. Och det tog sin lilla stund, speciellt när Alwa ville vara så snäll och "hjälpa" till. Sen rensade jag i hennes garderob. Alla sommarklänningar fick lämna plats för höstkläder och nya dagiskläder.

Ska nog vila en stund sen när A sover så jag blir helt frisk. Kan bli så att dammsugaren får göra lite nytta här hemma idag med.
Man blev bortskämd när man var utomlands. Där kunde man bara kunde hänga ut en lapp på dörren - städning tack - på dörren och så var allt fixat under dagen av en snäll städgumma. Visst vore det bra om man kunde görs likadant hemma?


3 kommentarer:

  1. Skönt att du börjar bli frisk! Här är vi med sjuka.. har klarat mig hittills så vi får väll se hur länge det går.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt att bara ha en dag då man gör va man känner för :) lät riktigt soft! Vi ska ha en soft dag hos mamma imorgon :) skönt! saknar er! kramar

    SvaraRadera
  3. Haha jaa.. våra små stjälpredor!!

    sv: Det är jätteskönt! Och ja.. det där känner jag igen. Vi har äppelträd, och vinbärsbuskar och blåbärsbuskar (amerikanska blåbär...) så det är ju OK att äta. Förutom att hon äter de gröna (omogna) sakerna också haha.. och även allt annat som ser ut som bär. Och sten. Hmm... ;)

    SvaraRadera