onsdag 26 september 2012

LÅNGA DAGAR

Min fina lilla tjej är på förskolan och jag sitter och äter frukost i lugn och ro. Men jag känner mig ensam. När A är hemma så är det full ruljans hela tiden. Har ingen motivation idag till att hitta på något även om det finns mycket jag skulle kunna göra. Tvätta, städa, promenad, lägga sten. You name it. Men jag ska nog ta på mig regnkläderna och ge mig ut och lägga sten på uppfarten. Medans regnet håller sig borta.

Börjar jobba nästa tisdag och nu börjar det faktiskt bli lite nervöst. Men det ska samtidigt bli skönt att börja jobba. Få rutin på vardagen och uppskatta helgerna. Helgerna är något speciellt när man jobbar.

Nu ska jag lyfta min lilla stjärt från soffan och ta tag i den här dagen innan jag ska hämta Alwa på förskolan vid 14.


3 kommentarer:

  1. Duktig du är som lägger sten!!

    SvaraRadera
  2. jag gjorde inte så mycket faktiskt... tog de mest lugnt o njöt av att vara hemma :) hihi... var ju sånt väder!

    Pirrigt att börja jobba igen! Men håller med dig att man uppskattar sin lediga tid ännu mer... kramar

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också att det är tomt när inte lillan är i närheten. Visst är helgerna så guld värda när man arbetar på veckorna och den där rutinen på veckorna är nog ganska bra, även om jag just i dag inte är så förtjust :)

    SvaraRadera