torsdag 20 september 2012

IBLAND SVÄMMAR KÄNSLORNA ÖVER

Det börjar sätta sina spår efter tre nätter utan välbehövlig sömn. Jag hostar mig genom nätterna, och Alwa gråter sig genom nätterna. Hon är genomförkyld och har svårt att andas. Jag använder nässpray och nässug men inget hjälper.
Någon som har något bra tips?

Fick hämta henne från dagis idag en timma tidiges än planerat pga att hon var trött och ledsen. Men när jag försöker söva henne hemma så går det åt pipsvängen. Hej bakslag!
Vet att hon är trött men kan verkligen inte få henne att somna. Just nu ligger hon i vår säng och leker.

Jag skulle också behöva sova för att orka med den här dagen...

4 kommentarer:

  1. Åh.. skruttan då. Vad jobbigt! Inget kul alls när de är sjuka.. :(

    SvaraRadera
  2. Krama. Har inga bra tips :( Lite Alvedon kanske. Hon kan ju ha ont i kroppen trots avsaknad av feber.

    Krya på er.

    SvaraRadera
  3. Fy, hoppas verkligen att ni kryar på er fort.... Jag röstar också för alvedon. Den kan man ge för välbefinnande också, inte bara feber.

    varmaste kramarna <3<3

    SvaraRadera
  4. De där dagarna kan kännas så långa och man vill bara gråta.
    Jag skulle inte ge Alvedon utan att ha pratat med en sköterska om hon inte har feber. Kan det inte vara en kombination av förkylning och nytt på förskolan? Vilja var alldeles förkrossad och otrygg när hon blev sjuk under inskolningen.
    Hoppas att ni snart mår bättre.
    Kram från Sandra

    SvaraRadera