tisdag 18 september 2012

INSKOLNING

Andra dagen på förskolan är avklarad och än så länge går det bra. Men jag är lite nervös inför nästa vecka då hon ska stanna kvar själv utan mamma och pappa. Men pappa Stefan ska lämna så det kommer nog gå bra. Bättre än att nervösa mamma gör det.

I slutet av veckan ska jag lämna henne på dagis i 45 minuter så ska hon ära lunch tillsammans med alla barn och fröknar. En lite mjukstart.

För övrigt så är vi dunderförkylda hör hemma. Min näsa, och Alwas näsa rinner. Och hon har börjat hosta och rosslar en del. Igår kväll runt 22 tog det nästan 2 timmar innan jag kunde lugna ner henne och få henne att somna om igen efter nässpray och nässug. Usch känner mig så elak när man får hålla fast henne och använda sugen. Men vad gör man inte för de små liven, speciellt när de inte kan andas pga nästäppa.

Blir en soft dag idag. Inget planerat. Skönt det med för Alwa får nog tillräckligt med intryck ändå.

2 kommentarer:

  1. skönt att de går bra för er :) Tror att de kommer att gå kanon när ni lämnar henne ensam också.

    krya på er finingar <3 saknar er! puss o kram

    SvaraRadera
  2. Det kommer säkert gå hur bra som helst med inskolning och lämning. Men förstår att det känns lite nervöst... jag bävar.

    Kram!

    SvaraRadera