söndag 24 februari 2013

Nattning på söndagar


Det känns som om det nyss var fredag men nu är söndagen här igen. Jag skulle behöva tredagars helg om jag skulle hinna med allt jag vill och dessutom kunna slappna av och njuta av helgen.

Söndagens nattningar är alltid jobbigast. Försöker få Alwa i säng innan 19.30 men varje söndag är en evig kamp. Trots att hon sov middag tidigt och har haft full rulle hela dagen. Det jobbiga är att hon inte får den sömn hon behöver och så är hon trött och grinig hela måndagen.

Ger vi av någon energi som hon känner av och har svårt att slappna av. Trots att man ligger bredvid i sängen och försöker förklara att nu är det läggdags.

Behöver dessutom lite egentid innan en lång arbetsvecka börjar.

3 kommentarer:

  1. Teodor somnade klockan nio igår. Iofs så var det nog för att han sov till fyra :) Jag med för den delen. Jag var trött som en klubbad säl igår då jag var på fest i lördags. Haha.

    Vi har med tufft med läggningarna ibland. Det är väl bara att acceptera att alla dagar inte är lika lätta som andra. Det nya nu är att han vill somna i soffan med oss. Så jag låter honom göra det ibland och sen bär vi upp honom efter ett tag eller när vi ska lägga oss.

    SvaraRadera
  2. Haha jaa... tell me about it... Nej, nej, nej till allt. Men det är lite charmigt också... ibland ;) Kram!

    SvaraRadera