onsdag 6 februari 2013

FÖRSTA NATTEN I NY SÄNG

Igår inhandlade vi en ny Juniorsäng till Alwa. Mest för att hon behöver mer utrymme och så kan vi ligga tillsammans i sängen på kvällen och läsa böcker. Hur mysigt som helst.

I kväll var det premiär i den nya sängen. Först låg jag bredvid henne en stund men då kunde hon inte slappna av så jag gick ut från rummet och sa Godnatt. Hon gick ur sängen sammanlagt 3 gånger, då sa jag till henne att det är dags att sova. hon gick snällt tillbaka till sängen utan ett ljud. sen somnade hon själv i sängen efter knappt 30 minuter. Nu är det bara att hålla tummarna på att det går lika bra i morgon.

I morgon är den dag då jag kommer ett steg närmare 30.

Ska kolla på fotboll nu. Sverige - Argentina. Men det kommer sluta som vanligt för mig och det är att jag somnar i soffan och vaknar lagom till matchen är slut.

2 kommentarer:

  1. Åh vad duktig. Har funderat på det där med om det inte är dags för en större säng snart men eftersom varje nattning är en kamp här hemma så är jag lite tveksam. Tänk om han springer upp femton ggr per kväll. Fast iofs kanske det har preics motsatt effekt och han sover som en prins. Tål att tänkas på. Kanske börjar vi med att ta bort sidan på spjälsängen.

    SvaraRadera
  2. Ah jag glömde. GRATTIS på födelsedagen!!!

    SvaraRadera