lördag 2 februari 2013

En helg med få planer.

Alwa har åkt på ögoninflammation (igen) så våra planer blev inställda i helgen. Detta på grund av att det smittar väldigt lätt. Vi fick hämta henne på dagis i onsdags då ögonen inte alls såg bra ut. Har varit hemma för vård av barn i torsdags och fredags. Så tråkigt när det handlar om sjukdom för man kan inte träffa någon i rädsla att man ska smitta. Så här hemma tvättas händer noggrant så jag och S förhoppningsvis klarar oss från inflammation.

Idag tog vi en promenad ner på stan. Fick lite vårkänslor i solen. Men den känslan får man nog inte behålla så länge.
Jag skulle inte handla något på stan men kom hem med två tröjor. Och så har jag pekat ut till min sambo vad jag önskar mig i present. Säkrast så. Haha.
Sen har vi tagit det lugnt och kvällen blir likaså. Kan bli att se Melodifestivalen. Får se om de har några bra låtar att bidra med.

Som sagt en väldigt oplanerad helg, så söndagen vet jag inte heller vad den har att erbjuda.

4 kommentarer:

  1. Insåg när jag kollade flödet på Facebook att Melodifestivalen visst dragit igång. Känns dock inte som att jag missat nåt... ;)

    SvaraRadera
  2. Suck. Ögonjunk här med. Är det illa för Alwa? Jag tvättar händerna ofta med men det går ju inte förhindra att T petar i ögonen och sen på oss. Hoppas det går över fort. Sjukt trött på att vabba.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så illa med Alwa, var värre förra gången då hennes ögon var svullna och gojsade igen helt.
      Det är ingen höjdare att vaba och jag har inte fått full lön sedan jag började jobba heltid pga sjukdomar.
      Får se vad denna månaden har att erbjuda då den kallas vabruari!!?? :)

      Radera
  3. Tycker det känns lite bättre med dagis ;) Om jag pratar om det rent allmänt kanske jag säger "förskola", men med Wilma och om Wilmas dagis säger jag "dagis". Vet att en del säger "föris", men det tycker jag bara låter konstigt, hahah!

    Låter bra mycket bättre med film istället för Melodifestival ;)

    SvaraRadera