lördag 2 mars 2013

Några minuter innan 00.

Helgens dagar bara susar förbi. Ja veckorna med för den delen. Vart tar tiden vägen? Jag blir bara äldre och Alwa lär sig massor varje dag. Nya ord, och meningar sätts samman. Hon börjar bli "stor" min lilla tjej.

Kvällen igår spenderades hos Alwas farmor och farfar som vi inte träffat på ett tag. Vi åt taco och hade det hur mysigt som helst.
Åkte iväg en sväng på kvällen för att lämna ett paket till Lucas som Alwa köpt. Han och hans föräldrar Evelina och Peter ska åka till huvudstaden så Alwa tyckte Lucas skulle ha presenten med sig under resan..

Idag har vi varit på leklandet i Hultsfred en sväng. När Alwa såg alla leksaker blev hon helt lyrisk. Hon höll igång konstant i två timmar innan det var dags att åka hem och sova middag. Dit kommer vi åka fler gånger. Sen blev det lunch på stan och fyndade en del på bokrean och så inhandlade jag mig ett par löparskor. Så nu finns det ingen återvändo. Vårruset here i come.

Kvällen har spenderats i Rumskulla hos mor och far och hos min bror med familj. Sitter nu i soffan några minuter innan tolv och väntar på att jag ska hämta min yngre bror som är på fest. Varför lovade jag att vara chaffis för? Det är lätt att vara efterklok..
Snälla rara Alwa ge mig sovmorgon i morgon.





3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Saknar er oxå men tiden går så fort så snart ses vi och då kan Alwa och Lucas leka i Lucas fina kök :) 💋

      Radera
  2. Hihi. Ibland är det lätt att vara efterklok ;)

    Visst är det spännande när de äntligen får fram lite fler ord och meningar även om T mest pratar mumbojumbo :)

    Hoppas ni får en fin vecka. Kram

    SvaraRadera