fredag 20 april 2012

KOMMA I FORM IGEN

Varför jag blivit sjuk tror jag mycket beror på att jag inte tränat på länge.
Jag brukar hålla mig frisk när jag tränar regelbundet. Även att jag tar promenad minst en gång om dagen så behöver jag ta ut mig lite mer.

Så när jag blir frisk ska jag ta tag i träningen och komma i form igen. Har fått tillbaka lite av min oönskade mage.
Och så måste jag verkligen dra ner på allt mitt småätande. Har ett enormt sockerbehov när jag går hemma om dagarna. Försöker att inte ha så mycket onyttigt hemma, men när man har en sambo som gillar att baka/laga mat så är det svårt att inte riva i skafferiet.

        Någon som har något/några bra tips på hur man står emot alla onyttigheter?

Funderar på om jag ska gå på friskis eller börja springa?
Eller en kombo av de båda. Skönt med friskis och att träffa lite folk, samtidigt är det smidigt att springa då man kan anpassa träningen efter när man kan.
Om man ska ut och gå så får man göra det när det är Alwas sovtid. För i vaket tillstånd gillar inte Alwa att sitta still och åka vagn.

    

4 kommentarer:

  1. Jag följer gärna med dig till Friskis. :) Det har liksom lite på snedspår.. :) Hoppas att du blir frisk snart. Kram

    SvaraRadera
  2. åh ja det här med sockersuget alltså ! jag tror att man ska försöka hålla sånt borta från skafferiet och äta ordentligt till lunch/middag så att man slipper småäta mellan målen ! men det är ju inte lätt alltså :) ifall man rör på sig dock så kan man ju alltid unna sig något gott ibland ;) KRAM

    SvaraRadera
  3. Inte lätt att hålla sig borta från sötsaker. Hur svårt som helst...

    sv: Vi får väl se :) Wilma blir lite rädd hon med... samtidigt som hon tycker det är roligt. Skräckblandad förtjusning

    SvaraRadera
  4. Springa var det ja! Känner igen mig lite här nu och skäms som en hund när jag tänker på att jag inte kommit igång med löpning ännu. Snart ska jag ta tag i det. All tid som jag har fått har gått åt till att sy : )

    På socker suget säger jag; PASS (man måste väl få unna sig lite iaf och jag tror inte det gör så mycket om man börjar träna ;)
    Det är nog kombon som inte är bra.

    Med andra ord min kombo just nu, att varken träna eller tänka på vad jag äter....

    Trevlig helg fina du!

    SvaraRadera