tisdag 10 april 2012

Ingen rolig vardag

Alwa är genomförkyld igen. Hennes immunförsvar verkar inte vara det bästa då hon varit sjuk väldigt ofta.

Finns det något sätt man kan förebygga detta på?

Vardagarna är jobbiga både för Alwa och mig. Hon är mestadels grinig och det är inget som passar. Man försöker underhålla hela tiden men man orkar inte. Man känner sig så otillräcklig.

Jag hoppas A blir frisk snart så vi får tillbaka vår glada och spralliga tjej <3

Förresten så stod hon själv idag i 15 sekunder.. Alwas pappa höll ett föremål framför henne och där stod hon.

Jag har jobbat idag och känner mig trött och hängig. Bättre blir det inte när det ska regna hela tiden.
Blir soffan i kväll, och sängen tidigt. Vill ha sol - NU!

2 kommentarer:

  1. Häng i! Tror inte hon har jättedåligt immunförsvar. Det är normalt att de går igenom runt tio infektioner under sitt första levnadsår.

    Det ni kan tänka på är väl att tvätta händerna ofta. Inte besöka människor som är sjuka och undvika stora folksamlingar men samtidigt är det väl typiska tider för förkylningar.

    Teodor har med varit förkyld. Ingen feber dock. Han är lite lös i magen med och har enorm salivproduktion så jag misstänker tänder då han blir ledsen om man känner i ovankäken och biter på det mesta. Vi har bitmärken i soffbordet och tv-bänken. Han biter när han reser sig. Haha.

    Kram på er.

    SvaraRadera
  2. Men åh.. jobbigt! Hoppas verkligen att hon får bli frisk snart och fortsätta vara det länge nu! Det räcker nu! KRAM

    SvaraRadera