onsdag 11 april 2012

Det blir bara värre..

Nu har hostan hittat till Alwa. Hon hostar väldigt mycket nu och hon spydde upp slem/snor förut. Tycker så synd om henne <3 Hoppas att hon och vi får sova i natt. Jag kommer med all säkerhet sova som på nålar i natt.
Man vet själv hur jobbigt det är att vara förkyld.
Ska man ringa sjukan och be dom skriva ut recept på medicin eller ska man avvakta och se om det blir bättre?

Idag har jag varit hos frisören, sen har jag "inrett" de vita lådorna jag köpte på Rusta som jag ska ha i köket. Sen styrde bilen mot stallet och en härlig tur på hästryggen.

Nu sitter jag i soffan med morgonrock och kollar på Greys...
Vad har ni för er på självaste Lill-lördagen?

5 kommentarer:

  1. hoppas hon kryar på sig fortare än kvickt! Sprita händerna mycket hemma om ni är sjuka... annars smittar de genom att man nyser eller hostar på varandra eller att man tar i varandra då mat fått baciller på händerna. De finns inte i luften för övrigt...

    Häftigt att hon stod :) hihi Heja Alva!! L hälsar att hon gärna får sitta i knät... men att de kan bli lite ostadigt ;)

    Vi gick till Perstorp o kom fram ute vid sommarstugorna o sen tillbaka igen... blir 1 mil. tog ca 2 timmar.

    Ses imorgon! KRAM o sov gott

    SvaraRadera
  2. sv: hihi eller hur, det är riktigt svårt ! därför har vi sällan sånt hemma faktiskt ;)

    usch, stackars liten Alwa !! hoppas att hon blir bättre snart, min lilla har också haft väldig slemhosta men hon har inte kräkts (bara fått kväljningar av allt slem ibland) och nu har den precis gått över, så kanske att du bara behöver avvakta om hon är pigg i övrigt ? Annars tror jag mollipect är bra för de små :) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Ge mycket vätska..:) Det löser upp slemmet. När Vilgot var sjuk så gjorde de inget. (De kunde ge något för att dämpa hostan. Men samtidigt vill man ju att de hostar så de får ur sig slemmet.) Det går över sa de. Å de sa även att de var byggda för att klara av att få ur sig slemmet även om de låter otäckt... Men du kan ju ringa 1177 de är bra!:) Hoppas hon mår bättre snart! Kramar från Kitty o Vilgot

    SvaraRadera
  4. Fy vad jobbigt! Oftast gör de inget när de små har hosta. Men blir det riktigt illa får du ringa. Min lilla William fick åka in till akuten och andas adrenalin när han var liten eftersom han var så tungandad och hostig.
    Hoppas hon kryar på sig! Kramar till Er!

    SvaraRadera
  5. Men usch å fy!! Hoppas att det blir bättre snart. Förstår att det är jobbigt och jag kan känna igen det där med att man inte räcker till fast man verkligen gör allt för dom små!!

    Stackars Alwa. :(

    Kram

    SvaraRadera