lördag 5 januari 2013

Stötande bilder på Facebook

Varje gång jag går in på Facebook så är det alltid någon som gillat eller delat en bild på antingen ett skadat djur eller människa. Jag förstår inte detta. Det hjälper väl inte att man gillar bilden på en skadad individ? Vem ska det hjälpa i så fall? Jag mår bara dåligt av att se sådana bilder.

Såg på Internet att pappan till den våldtagna och avlidna kvinnan i utlandet (kommer inte ihåg vart det hände) hade stämt den som lagt ut en bild på hans dotter på internet. Hur kan man lägga ut en bild utan tillstånd? Vilken förälder vill se en sån bild på internet?

De som "gillar" bilderna på Facebook kanske känner att de gör en god gärning men som sagt jag mår bara dåligt själsligt av att se sådana bilder. Det är vad jag tycker!

1 kommentar:

  1. Håller helt med dig... dessutom skulle jag tycka det kändes lite konstigt för mig att "gilla" en sån bild!

    SvaraRadera