onsdag 2 januari 2013

Jag har besökt den så kallade väggen.


Jag har inte bloggat på ett tag, eller ja evigheter för jag som person har inte mått så bra.
Min kropp var slutkörd och jag var nära att gå in i den så kallade väggen. Går inte in på något mer detaljerat men det gav mig en tankeställare. Jag måste tänkte på hur jag lever, att jag slutar stressa och att jag måste inse att jag inte klarar av att göra allt i samma tempo som förr. Det är ingen som tackar mig för att jag stressar halvt ihjäl mig. Speciellt inte på jobbet.

Hela december månad har jag tampats med att försöka komma på benen igen. Något som har hjälpt mig är att prata om det. Med nära och kära och kollegor. Det är bättre att folk får vetskap om varför jag mår dåligt än att hålla inne med det. Jag skäms inte över att det har hänt mig. När jag berättade om min situation så kom det fram att många andra "lider" eller har varit i samma situation som mig.

Men det är inte lätt att komma tillbaka till verkligheten när benen slås undan hela tiden. Hela månaden har bestått av sjukdomar. Har legat hemma i influensa, magsjuka och ögoninflammation under december månad. Det tar på krafterna.

Så nu hoppas jag att jag snart blir helt frisk så jag kan börja arbeta igen och komma tillbaka till rutiner och vardagen.

2 kommentarer: