torsdag 3 maj 2012

STRUKTURERA OM I HEMMET

Nu när Alwa lärt sig att öppna skåp och dörrar så har jag fått börja strukturera om i alla skåp som hon kommer åt.

Alla farliga flaskor ska flyttas.
Porslin och vaser ska flyttas.
Och så vidare, och så vidare.

Nästa gång jag är på IKEA ska det inhandlas barnsäkert lås som vi kan ha till skåpen där vi inte vill att hon ska komma åt.

Snart ska vi äta frukost, sen några ärenden på stan innan jag ska hämta kärran hos min bror och sen hämta en gungställning som jag får av en snäll arbetskamrat.

Vad ska ni ha för er i dag?


3 kommentarer:

  1. hihi bustrollet :) vi har faktiskt inte barnsäkrat så mycket, mest eluttag och sånt ! men sakerna ligger ju överallt, så antar att vi får skylla oss själva ;) haha !

    SvaraRadera
  2. Haha. Jag låter inte Teodor gå loss i köket av just den anledningen. Vi har ju hyres och kan inte montera vad som helst. Finns grejer att låna men inte så lönt nu när vi snart flyttar :)

    Hoppas ni haft en mysig dag. Kram

    SvaraRadera