onsdag 22 februari 2012

Nu är det slut på friden

Det började med att Alwa stod och gungade fram och tillbaka på alla fyra. Sen helt plötsligt tog hon några krypsteg framåt. Detta började i fredags, sen har utvecklingen gått i rasande fart.
Idag några dagar senare kryper hon fram i rask fart. 
Så nu är det slut på friden.

Hon har kommit på att hon nu kan ta sig fram vart hon vill. Så idag ska jag krypa omkring i huset och se vad som behöver plockas bort och barnsäkras. Det sägs att man ska krypa själv för då ser man sakerna i barnets nivå och det blir lättare att se vad som behöver göras så de små inte kan göra sig illa på något eller stoppa något föremål i munnen.

Dessutom försöker hon ställa sig upp mot saker. Så nu kan man knappt lämna henne ur sikte. 

Har ni några bra tips på hur och vad man ska barnsäkra i hemmet?





6 kommentarer:

  1. Åh duktiga Alwa! Här ålas det fortfarande men det går fort fort fort ibland. Undrar om han börjar krypa snart. Vi får se. Helst vill han bara gå nu.

    Vi har säkrat kontakterna. Annars hörnen på bord och bänkar som är låga. Skåpsdörrar med saker som är farliga att få i sig. Lådor med vassa föremål och annat farligt Sladdar kan vara bra att gömma undan och prydnadssaker ni är rädda om.

    Kryp lugnt! ;)

    SvaraRadera
  2. Duktiga Alwa! Usch så fort tiden går. Jag är glad att inte S har börjat med det än. Vill inte att hon ska bli stor så himlans fort. ;) Å så hoppas jag att det tar ett tag till så kan vi elda i kaminen utan att skaffa något skydd vid den. :)

    Hur som helst så har febern försvunnit här hemma. Men hostan är kvar. S blev lite sur på mig när jag sa att vi inte skulle träffa Alwa denna vecka. Hon tycker att det är alldeles för länge sedan hon fick träffa sina kompisar.

    Kryp lungt!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är mysigt att hon kan krypa. Hon klarar sig lite mer på egen hand :)
      Och hon är fortfarande min lilla bebis. Hihi

      Ja Alwa blev också besviken att de inte kunde ses i veckan.
      Jobbar du nästa vecka?

      Radera
  3. Åh, fina Alwa, vad roligt! :D

    Kram

    SvaraRadera
  4. jamen vi vill ju se :) hihi.... Alwa fisen! Duktig tjejja de där!

    Asså Pernilla jag kan se framför mig när du kryper runt på alla fyra i huset!! de ser riktigt roligt ut! Humor! :) hihi.. snälla be S filma så jag kan kolla sen ;) hihi

    pussen o kramen från oss <3

    (vi kan tyvärr inte träffas på måndag, för Lucas har fått en läkartid i Västervik då)

    SvaraRadera