torsdag 6 februari 2014

Jag velar fram och tillbaka om jag ska börja skriva igen eller inte?


På senare tid så har jag fått lite mer fritid, och det på grund av omplacering på jobbet.
Så nu tänkte jag att jag skulle börja blogga. Kommer nog inte vara så aktiv med inlägg men känner att det skulle vara skönt att skriva av sig lite i bland.

Alwa är redan 2 1/2 år + och tiden bara skenar iväg. Jag har sett att andra barn i hennes ålder gått på 2 1/2 årskontroll, men vi har inte fått någon kallelse? Eller måste man be om det själv.
Det händer saker hela tiden med hennes utveckling. Och så har hon kommit in i den härliga 3 årstrotsen. Vissa dagar så känns det som att man bara vill skrika rätt ut av frustration. Finns det något sätt att " lindra " trotsen? Eller är det bara att vänta ut den och ta tio lååånga andetag när man inte vet vad man ska ta sig till?





5 kommentarer:

  1. Du har ju all tid i världen nu ;) så de är bara att skriva på hihi :) de där med kallelser o kontroller hit o dit de har jag ingen koll på eftersom vi går mycket oftare o inte på de vanliga kontrollerna. Men ring BVC o kolla. Puss på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Några inlägg då och då ska jag nog få till :) puss

      Radera
  2. Ja, skriv bara skriv ;) Hihi
    Vi har fått en kallelse till BVC nu i mitten av februari... nån månad sent, kan tyckas men de har väl mycket ;) Och tack för påminnelsen - måste ändra tiden ;)
    Hua.. känner igen det där med trotsen. Vet inte hur många gånger per dag jag räknar både framlänges och baklänges till 10 ;) Kram på er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är det nog bara att vänta på en kallelse annars får jag ringa och fråga. Skulle vara roligt att veta hur mycket hon väger och längd. Även att A är en liten tjej jämfört med sina jämngamla kompisar :) Kram

      Radera
  3. Heeeej :)

    Ni kanske har treårskontroll istället?

    Blogga lite ibland som jag. Kul att kunna gå tillbaka och läsa lite då och då.

    Kram

    SvaraRadera